četrtek, 26. februar 2015

štampiljke

Žiga zelo rad dela s štampiljkami. Končni rezultat ponavadi ne ostane samo na papirju.




Potem je bilo treba brez nepotrebnega drgnjenja to modro barvo sprati.

Uživancija na višku :)





ponedeljek, 23. februar 2015

sestavljanke

Da je moj mali fant trmast sem že večkrat napisala. Zaenkrat smo se kar uspešno borili z njegovo trmo. Ni pa ta trma vedno slaba. Če jo bomo znali prav usmeriti mu bo v življenju sigurno še prav prišla.

Tako je na primer pri sestavljankah. Zelo rad jih sestavlja. In jih imamo kar veliko. Kar preveč, da bi imel vse naenkrat na polici. Na polico sem mu dal dve ali tri sestavljanke - tiste, ki jih zna že sam sestaviti. Pa je takoj opazil, da jih nekaj manjka in sem jih morala dati nazaj.
Takrat se je odločil, da bi sestavljal pikapolonico. To je moja stara sestavljanka, ki je definitivno še pretežka za njega. Saj si še ne zna predstavljati sestavljene slike. Njemu pa to ni ovira. Pač prosi za pomoč.
Na začetku je bila ta pomoč kar konkretna. Jaz sem sestavljala, on pa je gledal. Kasneje sem mu vsak košček nastavila točno nad mesto, kamor spada in on je dokončal. Zdaj smo pa že tako daleč, da mu samo pokažem mesto, kamor naj bi košček šel in ga sam pravilno postavi.



Takole pa si razporedi vse sestavljanke, preden začne sestavljati. Nikakor noče tako, da bi vzel samo eno sestavljanko,jo sestavil, pospravil in vzel drugo. Nujno morajo biti vse naenkrat na tleh.

"Sestavil sem sonček." :)

sobota, 21. februar 2015

petkovo popoldne

Janija mi je uspelo prepričati, da je v petek prišel malo prej iz službe (nas je presenetil in prišel samo 20 minut po dogovorjeni uri). ;)

Odpeljali smo se v Tomačevo, kjer je rekreacijski in izobraževalni center. Tam imajo luštno mini živalsko farmo in otroško igrišče.
Do igrišča smo se sprehodili ob Savi in seveda je morala dobiti nekaj dodatnih kamenčkov. Gospod geograf pa ne more iz svoje kože in si je bilo treba pogledati tudi mivko oz. kakšna so tla... Priznam, ne vem točno kaj je razlagal. Sem pa vesela, da se Žiga lahko na tako naraven način uči o naravi.

Nato smo mislili iti najprej na igrišče, ampak ko je Žiga zagledal živali, so bila vsa igrala pozabljena. Zelo je užival in hodil gor in dol ob ograji. Tudi Žan bi šel iz vozička in tekel zraven, če bi lahko.
Sicer smo vseeno potem morali iti še na igrišče. Žigu je bil najbolj všeč lesen traktor, ki ga je poimenoval kar "vlakec Tomažek".
Je pa še veliko blata in mi brez njega seveda nismo mogli domov.

Je pa bil odhod domov kar težek. Definitivno se bomo še vrnili.











sreda, 18. februar 2015

pust

Danes bomo krofe cvrli,
kakšno smešno še razdrli,
haljico si pisano nadjali
in s kraguljčki zacingljali.

Z masko si obraz zakrili,
v svet se šeme zapodili.
Žalost vso naj nori šment pohrusta,
danes šli se bomo pusta!


Še dobro, da pride nekajkrat na leto razlog za ustvarjanje. :)

Tokrat sem iz kota potegnila šivalni stroj.


Izvedba je bila čisto preprosta. Vzela sem svojo staro črno majico in ji odrezala rokave. Uporabila sem še staro belo jakno, iz notranjega dela odrezala velik kos flisa in ga prišila na sprednji del majice. 
Iz rokavov sem izrezala obliko za krila. Enako sem naredila še z darilno vrečko, ki sem jo prišila v notranjost krila. Krila sem nato prišila na majico.


Iz črnih pajkic sem izrezala dva polkroga in ju zašila v kapico. Na kapico pa sem kar prilepila oči in oranžen kljunček. 
Za kljunček in nogice sem uporabila oranžno brisačo. Na zadnji del nogic sem prišila elastiko, da so lažje stale na svojem mestu.


Nekaj reciklaže in pingvinček je končan. 


Nato sem ponovila vajo v še malo manjši različici.  


Pod kostum smo oblekli črno majico in žabice.




Ideja ni zrasla na mojem zeljniku. Našla sem jo v knjigi obrazov.

nedelja, 15. februar 2015

abecedna preproga

Tole je bilo narejeno za darilo.


Imamo preprogo s 25 kvadrati. V vsakem kvadratu je zapisana črka . 



V vrečki so različni mali predmeti, ki se začenjajo na vse glasove v abecedi. 
Ali: 25 predmetov, ki se začnejo na vse glasove v abecedi.




Otrok iz vrečke vzame en predmet in ga vprašamo: »Kaj je to?« 
Pove, da je to metulj. 
»S katerim glasom (ali s čim) se začne metulj?« 
Pove, da se začne z glasom m. 
»Kje imava zapisan m?« 
Pokaže ustrezen kvadrat in nanj položi predmet. 
Tako nadaljuje z vsemi ostalimi predmeti. 




Če še ne pozna vseh simbolov za glasove, potem mu lahko zapojemo pesmico a, b, c… (angleška abc).




sreda, 11. februar 2015

glasbila

Pred časom sem fantoma pripravila košaro z glasbili.
Zanimivo je, kako sta takoj sama ločila, katera so bolj primerna za male fante in katera za tiste večje.




Žiga zelo rad igra na piščal. To piščal mi je enkrat prinesla mami iz potovanja po Črni Gori. Ropotulja (nimam pojma kako se imenuje) na desni sliki pa je iz Kenije. Je super, ker jo je treba vrteti z dlanmi in je potrebno kar nekaj spretnosti.



Žan pa je navdušen nad vsem, kar ropota. :)



Glasbila imamo na polici že kakšen mesec in so prav vsak dan v uporabi.

ponedeljek, 9. februar 2015

kava

hja... pa sem se vdala... zadnje čase tudi pri nas doma zadiši po kavi.



Ko se je ura bližala 18h, sem se že prav vlekla po stanovanju in hodila naokoli kot zombi. Pa je bil pred mano še del dneva za katerega je potrebno kar veliko energije.
Tako mi ni preostalo drugega, kot da preizkusim ta čudežni napitek. Tale moja kava je še kar okusna. Vsaj zame. Do zdaj je nisem pila in niti ne vem, kakšna je dobra kava. Zato bom vesela vsakega predloga ali namiga, kako skuhati najboljšo kavo. (da jo bodo lahko od zdaj naprej dobili tudi obiski) :)


Žal pa ni energije, da bi se toliko zbrala in bi zvečer, ko gresta maledva spat še lahko kaj ustvarila. Pogrešam ustvarjanje.

Mi je pa v zadnjem mesecu med dnevnim počitkom vseeno uspelo na hitro narediti dve rojstnodnevni voščilnici.


Ena za malega vedoželjneža.


In ena za malo večjega fanta. Kateremu pa vedoželjnost žal ni več prioriteta. :)

Ko sem ga vprašala, kaj si želi za svoj 18 rojstni dan, mi je seveda odgovoril tipično za mladega fanta: "Avto."
Finance nam nekako ne dopuščajo, da bi mu kupili avto. Zato je dobil avtomobilsko voščilnico in nekaj malega v pomoč k uresničitvi želje.
Ko sem se spravila k ustvarjanju voščilnice, sem najprej iz papirja izrezala krog in ga postavljala, prestavljala, kombinirala... Nekako nisem našla tiste prave ideje. Na koncu sem uporabila ostali del, ki je že bil na kupčku med ostanki. Se mi zdi, da mi je kar uspelo. So sicer tisti majhni detajli, ki bi jih spremenila pa jih ne bom omenjala. :) Voščilnica mi je všeč. 
Na notranji strani voščilnice sem naredila še žepek za denar in prostor za voščilo.


Ker sem pri tej avtomobilski voščilnici uporabila negativ, jo prijavljam na 127 izziv na CRAFT-alnici.



torek, 3. februar 2015

odgovornosti otroka v domačem okolju

Zadnje čase moja sinova postajata bolj podobna "normalnim" otrokom (oz. vsaj večini), tako da se zjutraj zbujamo že kmalu po 6h. :( Posledično sem čisto sesuta in zvečer prav nobene energije nimam več.

Sem pa še dolžna nadaljevanje članka, ki sta ga napisali Marjory Barksdale in Susan Tracy. Če bi čakala, da moja fanta zrasteta in bi z njima delila članek naprej, marsikomu ne bi prav nič več pomagal.



Dandanes, ko se družba naglo spreminja, se pred otroke postavlja izziv, da postanejo "sodelavci" svojih staršev. To se lahko zgodi na več načinov: ko otroci in starši drug drugega spoštujejo, ko si izmenjajo mnenja in se o njih pogovarjajo, ko skupaj sprejemajo odločitve, ko skupaj določajo cilje, standarde in meje, in ko starši otrokom nudijo določene pravice in določene privilegije.

Otrok začenja razumeti koliko dobrega prinese red, ki je rezultat sodelovanja med njim in okolico. Takrat samega sebe vidi kot osebo, ki je sposobna prispevati v družbi. Najlaže in največ se na tem področju otroci naučijo med razvojem. To pomeni, da morajo postati koristni in "nepogrešljivi" že zelo zgodaj, saj le tako lahko pričakujemo, da se bodo razvili v samozavestne in neodvisne osebnosti.

Odraslim osebne izkušnje pomagajo izgraditi načine, na katere bo otrok lahko prispeval k skupnosti. Včasih pa so tisti starši, ki se zavedajo, da otrok potrebuje občutek odgovornosti, prestrašeni, saj ne vedo kaj točno narediti ali kaj pričakovati. Seznam, ki sledi, bo pomagal prav tem staršem.

Seznam dejavnosti gradimo postopoma. Ko otrok napreduje, lahko obdrži svoje prejšnje zadolžitve, dobi pa tudi nove. Včasih otrokom zadolžitev, ki jo obvladajo, ne predstavlja več izziv in jim je zato dolgočasna. Otrok postane osebno odgovoren za zadolžitve kot so postiljanje svoje postelje, pranje svojega perila in pospravljanje svoje sobe. To pomeni, da starši tega ne počnejo namesto njega. Družinski člani si lahko razdelijo zadolžitve in dnevna opravila, ki so v korist celotne družine. Ta dnevna opravila lahko tudi krožijo, otroku pa lahko ponudimo izbiro opravil.

Seznam je le predlog aktivnoti oziroma le osnutek za posmeznega starša, ki svojega otroka ustvarjalno opazuje.

Ob delitvi zadolžitev, upoštevajte naslednja načela: 


  1. Otroci imajo pravice in dolžnosti. Če odrasli otroku nepremišljeno ali pa sporazumno odvzame te pravice, se bo otrok čutil podrejenega ali celo maščevalnega in se bo zato upiral kakršnemukoli sodelovanju.
  2. Z otrokom se moramo posvetovati o delih, ki jih je potrebno postoriti. Po tem, ko so nam pomagali ugotoviti, kaj je treba postoriti, pomagajo postaviti kriterije za opravljenio delo, vključimo pa  jih tudi v evalvacijo opravljenega dela.
  3. Otrokom omogočite izbiro med deli, ki jih radi opravljajo. NE DELATI je NESPREJEMLJIVO.
  4. Dopustite, da otrok začuti posledice, ki sledijo avtomatsko, če dela ne opravijo. Pred zadolžitvijo ne diskutirajte o tem, kaj se bo zgodilo, če dela ne bodo opravili.
  5. Določite primerne časovne omejitve za dokončanje naloge. Če vam pri določitvi teh meja pomaga otrok, bo nalogo verjetno opravil z več volje. Vprašamo: "Koliko časa potrebuješ za to delo?" V pomoč vam je lahko odštevalnik časa. Nekatere odštevalnike časa lahko pripnete na pas otrokovih hlač.
  6. Otroku nudite raznolike zadolžitve. Otroci se začnejo hitro dolgočasiti, če morajo ves čas opravljati enaka dela. Radi imajo nove izzive.
  7. Otroci se radi lotevajo težjih zadolžitev. Radi imajo težje naloge, ko postajajo večji, močnejši in starejši.
  8. Uporabite zdravo pamet, ko določite število nalog za otroka. Lahko se zgodi, da se bo uprl, če se bo počutil izkoriščanega.
  9. Zapomnite si, da ste vi vzor "reda". Ne pričakujte urejenosti in čistoče od otrok, če teh načel ne upoštevate sami.
  10. Razmislite o svojih kriterijih. Mogoče ste perfekcionist in se počutite nelagodno že, ko zavlada manjši nered. Mogoče vas je strah, kaj si bodo drugi mislili. Naučite se sprejemati vaš dom kot prostor za aktivnosti, ki jih lahko opravljajo vaši družinski člani in ne kot zrcalo vaše osebne vrednosti.
  11. In še zadnje, morda najtežje navodilo: Nikoli ne naredite namesto otroka tistega, kar zmore sam.


HIŠNA OPRAVILA ZA OTROKA V STAROSTI 2,5 LETI
  1. Pobere igrače in jih pospravi na svoje mesto (odrasli priskrbi nizke police in posodo za vsako igračo)
  2. Pospravi knjige in revije na knjižno omaro.
  3. Pomete tla ali pločnik z malo metlo in s pomočjo odraslega uporabi smetišnico.
  4. Položi prtičke, krožnike in pribor na mizo (v začetku še ne popolnoma pravilno).
  5. Pospravi, kar mu je pado na tla/mizo med jedjo. Pobriše, kar se je polilo.
  6. Izbere si malico ali zajtrk med dvema ali tremi možnostmi.
  7. Pospravi posodo z mize, pobriše ostanke na mizi, naloži posodo v pomivalni stroj, pomaga pri pomivanju posode.
  8. Samostojno uporablja stranišče, si umije roke, ščetka zobe in počeše.
  9. Obleče se sam, pomoč potrebuje pri zapenjanju majhnih gumbov ali pri zavezovanju vezalk.
  10. Pospravi nakupljena živila v omare, prav tako pospravi posodo v omare.
  11. Vključen je v dnevno pripravo hrane.
  12. Upošteva že osnovna načela bontona, kot na primer uporablja besede "Prosim", "Hvala" in "Oprostite".

HIŠNA OPRAVILA ZA OTROKA V STAROSTI OD 3 DO 4 LET.
  1. Pripravi mizo.
  2. Pospravi nakupljena živila.
  3. Pomaga pri sestavljanju seznama za nakup živil pri samem nakupovanju.
  4. Sčisti čevlje in za sabo pospravi.
  5. Nahrani domače živali po urniku.
  6. Pomaga pri delu na dvorišču in vrtu.
  7. Pomete, pomije tla in posesa.
  8. Postelje svojo posteljo (naj bo vaša posteljnina preprosta)
  9. Pomaga zložiti posodo v pomivalni stroj in pomaga pomivati posodo.
  10. Pobriše prah.
  11. Pripravi hrano in se nauči preprostih receptov.
  12. Deli igrače z vrstniki.
  13. Staršem pove kam gre, preden se gre igrat.
  14. Zlošči srebrnino.
  15. Opere in zlošči avto.
  16. Ošili svinčnike.
  17. Otrok občuti zadovoljstvo po zaključku hišnega opravila na tem seznamu.

HIŠNA OPRAVILA ZA OTROKA V STAROSTI OD 5 DO 6 LET
  1. Pomaga pri načrtovanju obrokov in nakupovanju živil.
  2. Pomaga pripraviti kosilo.
  3. Pripravi mizo.
  4. Olupi korenček in krompir.
  5. S pomočjo odraslih sedaj lahko že kuha in peče hrano, saj mu bolj zapletena priprava hrane predstavlja izziv.
  6. Postelje svojo posteljo in pospravi sobo.
  7. Izbere oblačila za naslednji dan in si jih zvečer pripravi. Obleče se sam.
  8. Zaveže vezalke na čevljih.
  9. Poskrbi za osebno higieno. 
  10. Zloži obleke in jih pospravi.
  11. Se zna primerno oglasiti na telefon.
  12. Dela na vrtu in na dvorišču.
  13. Hrani domače živali in počisti okolje, v katerem živali bivajo.
  14. Pomaga pri skrbi za mlajše sorojence.
  15. Otrok lahko ponudi pomoč, kadar je celotna družina zelo zaposlena: "Kako lahko pomagam?"

HIŠNA OPRAVILA ZA OTROKA V STAROSTI OD 6 DO 12 LET
  1. Vse zgoraj navedeno, le da ponudimo večje izzive.
  2. Samostojno pripravi enostaven obrok.
  3. Poskrbi za svoje stvari.
  4. Pospravi in sistematizira svoje stvari.
  5. Služi denar z enostavnimi deli, ali pa lahko prejema žepnino.
  6. Začne upravljati z denarjem: varčuje, daje, zapravi.
  7. Vse več je pozoren do drugih, spoštuje načela bontona.

HIŠNA OPRAVILA ZA NAJSTNIKE
  1. Služi denar z delom pri sosedih ali tako, da pazi na otroke.
  2. Ustvari, načrtuje in sledi svojemu proračunu, denar tudi daje.
  3. Sodeluje pri načrtovanju družinskega proračuna.
  4. Pomaga pri popravilih in vzdrževanih delih doma.
  5. Dela na dvorišču in kosi travo.
  6. Vzdržuje spoštljive družinske odnose.
  7. Nase prevzema vse več odgovornosti za svoje življenje in za svoje določitve, gradi na samostojnosti obenem pa skrbi za svojo varnost in dobro komunikacijo s starši.

Susan A. Tracy, M.Ed.,Director, Learning Together Parent Education Center
www.learningtogethereducation.org
druge povezave: www.michaelolaf.com, www.forsmallhands.com