sobota, 24. januar 2015

kuhanje riža

Vsaka pohvala dobro dene. Ko pa ti mož reče, da neko stvar skuhaš bolje kot njegova mama... Jah, čez to je pa ni. :)

Nekega zelo zapletenega recepta za riž nimam. Je pomemben samo postopek (katerega pa me je naučila moja mami).
Tokrat mi je pri kuhi pomagal Žiga.

1. Najprej olupimo in narežemo čebulo.
POMEMBNO: Mami naj raje pomaga otroku in naredi kakšno fotografijo manj. :)
Žigu je namreč posodica s čebulo padla po tleh po celi kuhinji in tudi še v dnevno sobo in sva imela še delo s pospravljanjem. Pa tega ni počel prvič. Vsa pač vzela novo čebulo in postopek ponovila (tokrat brez slikanja).
Pri tem naj povem, da ni priporočljivo čebulo posesati s sesalcem. Vonj na to opozarja tudi pri naslednjih sesanjih. 



2. Stresemo riž v skodelico (za nas 4 je ravno dovolj riža ena skodelica za čaj). 
Ponavadi uporabljamo rjavi riž. Pa nam ga je ravno zmanjkalo in sem vmešala zraven belega. Na koncu ni bilo velike razlike. 
Tokrat malo slabša fotografija, da bi se izognila novi katastrofi - brez potrebe.


3. Na olju najprej prepražimo čebulo in nato dodamo riž. Mešamo, dokler riž ne postekleni.



4. Dodamo dve skodelici vode. (jaz sem Žigu vodo prelila v vrček, da mu je bilo lažje)



5. Solimo. Po želji dodamo še druge začimbe. 
Jaz dodam žafraniko (z Žigom sva na njo pozabila).



6. Pokrijemo s pokrovko in kuhamo na malem ognju, dokler voda ne povre.



7. Na koncu še pospravimo čebulne olupke. 



9. Med tem ko se riž kuha, si lahko pripravimo solato. 


Po tem postopku riž nikoli ni razkuhan in pocast. Pomembno je, da imamo eno enoto riža in dve enoti vode ter da riž s čebulo res dobro popražimo.

Če bi radi imeli med rižem še grah (pri nas je skoraj obvezen - kadar ga imamo doma), ga svežega lahko dodate med riž takrat kot vodo. Jaz ne zaupam čisto, da bo grah dovolj kuhan in ga raje skuham posebej ter dodam čisto na koncu. Ravno tako na koncu dodamo tudi grah iz konzerve. 


Verjetno s tem res nisem odkrila tople vode. 
Ampak moževa pohvala in Žigova super pomoč sta me prepričali, da vseeno delim z vami. Mogoče pa pride komu prav.


Dober tek. :)


Ni komentarjev:

Objavite komentar