petek, 3. april 2015

potica

Fantje spijo, posoda je pospravljena in potica je v pečici. Medtem ko se peče, pa imam jaz čas za novo objavo.
Sem se odločila, da bo kar o potici.


Pri nas smo imeli za veliko noč vedno domačo potico. Moji mami je zmeraj uspela najboljša. Moj spomin ne seže ravno daleč nazaj. Se pa dobro spomnim pečenja potice. Ponavadi se je začelo s trenjem in mletjem orehov.
Zdaj na našem dvorišču ni več tistega oreha. Mleti orehi so samo še ena sestavina več, ki jo kupimo v trgovini. Potica pa je še vedno tako dobra kot včasih.

TESTO:
1/2 kg moke
2 dkg kvasa (ali ena vrečka suhega kvasa)
8 dkg masla
2,5 dcl mleka
8 dkg sladkorja
3 rumenjaki
ščep soli
1 žlička ruma
limonina lupina

Kvas, polovico sladkorja, žlico moke in pol dcl mleka segreješ in narediš kvasovec. Nato raztopiš maščobo, dodaš sladkor, rumenjake, moko, mleko, sol, rum, limonino lupino in vse zmešaš v testo. Pustiš vzhajati 1-2 uri.


NADEV:
40-50 dkg mletih orehov
malo mleka
(limonina lupina, 4dkg masla)
10 dkg sladkorja - ali več
3 beljake
po želji: 2 jabolka, rozine

Zmlete orehe popariš z mlekom (preliješ z vrelim mlekom) - dodaš lahko še limonino lupino in maslo. Beljake stepeš v trd sneg in postopoma dodajaš sladkor po okusu. Orehe in sneg zmešaš skupaj. Za bolj svež nadev lahko naribaš še jabolka.

mali nasvet: Če je pekač visok, potem zvijemo potico po dolgem. Če pa je pekač bolj širok, pa zvijemo počez. 

Potico pečemo pri 180°C približno 1 uro. Po 20 minutah pečenja, potico pokriješ s folijo.

Sestavin je dovolj za dve veliki potici. Ali tako kot v mojem primeru: 1 velika in 2 manjši.


Mali glineni pekač je čisto pravi ribniški. Mi ga je mami prinesla iz tamkajšnjega sejma. Nekoč si želim imeti tudi tak velik pekač. Pa mi še kar ni uspelo priti do Ribnice. Mogoče pa letos...

Ko pišem tole objavo, se je večja potica že spekla. Res odlično diši. :) Počakam še manjši dve, potem pa spat.







Pa še en manjši trik, kako z lahkoto spraviti potico iz pekača. Ko vzameš pekač iz pečice, ga ovij v mokro krpo in pusti nekaj minut. Potica bo kar sama padla iz pekača.



Ni komentarjev:

Objavite komentar