ponedeljek, 30. marec 2015

matematični oblaki

Še en nečak je imel rojstni dan. Ko sem ga vprašala, kaj on rad dela v vrtcu, sem dobila odgovor: "Tisto, ko daš krogce zraven številk in jih prešteješ." Jah, kaj drugega mi je preostalo? Naredila sem mu nekaj podobnega. :)

Na bel papir sem narisala 11 oblakov in na vsakega napisala številko od 0 do 10. Na drugo stran sem narisala primerno število dežnih kapljic. Potem sem iz modrega papirja izrezala dežne kapljice in naredila še dežnike, na katere sem ravno tako napisala številke od 0 do 10. Vse skupaj sem plastificirala, da se bo obdržalo dalj časa.

Oblaki so zdaj pripravljeni za več aktivnosti.

1. je primerna za otroke, ki še ne poznajo številk in jih ne znajo razporediti po vrsti.
Otrok oblake razporedi po podlagi, tako da so kapljice na zgornji strani. Potem male dežne kapljice postavi na oblake in tako uri fino motoriko. Dobi pa tudi občutek za manj in več.



2. Nato se loti preštevanja in pod oblak položi dežnik s pravilno cifro.


3. Ko obvlada številke in jih zna našteti po vrsti, obrne oblake tako, da je na vrhnji strani cifra.
Njegova naloga je, da jih razporedi po vrsti.


4. Nato spet vzame dežne kapljice in jih postavi pod vsak oblak toliko, kolikor piše na oblaku. Pomembno/priporočljivo je, da kapljice postavlja v parih, saj tako bolje in lažje razloči, kje je več kapljic. Tako si tudi ustvari vizualno predstavo, da je 10 več kot 1, 2 in celo 9.
Če bi bile kapljice po kupčkih, med 9 in 10 ne bi bilo vidne razlike.



Aljaževa ugotovitev, ki mi je zelo všeč: "A ne, tam kjer piše 0, tam ne damo nič zraven. Pustimo prazno."

3 komentarji:

  1. Hehe, tale "o" pa je magična, a ne? ;) Našega je 0 tako dolgo zabavala... Sicer pa strašno lušen material ;)

    OdgovoriIzbriši
  2. Hehe, tale "o" pa je magična, a ne? ;) Našega je 0 tako dolgo zabavala... Sicer pa strašno lušen material ;)

    OdgovoriIzbriši
  3. pa Maja ti si super teta:). Krasno darilo za rojstni dan:)

    OdgovoriIzbriši