ponedeljek, 29. december 2014

priprava na božič

Na božič smo se seveda začeli pripravljati na začetku adventnega časa. Za kar sem zelo vesela, saj smo tako imeli zelo lep in miren božič.

Z velikim Ž-jem sva najprej naredila adventni venček.
Nadaljevala sva s sejanjem božičnega žita:

Setev božičnega žita je znana že več tisočletij, predvsem v srednji Evropi. Dandanes ga sicer ljudje večinoma sejejo le iz navade, ponekod pa še verujejo, da bo s setvijo mladega žita pred Božičem letina prihodnje leto obilnejša.

Pri nas smo tisti, ki ga sejemo iz navade. Ker se tako lepo poda k jaslicam in ker je sejanje še ena luštna dejavnost, ki smo jo lahko vključili v pripravo na naš božič.

Najprej sva pripravila vse potrebno za sejanje.


Jaz sem opravila večji del. Veliki Ž pa si ni hotel umazati rok. Zato je med tem ko sem vse naredila jaz, on čakal na svoj trenutek. :)


Držal je kanglico v roki in me opazoval pri delu.
Nato sem mu v kanglico natočila čisto malo vode. Ravno dovolj, da je lahko zalil eno posodico s semeni.


Ker pa je treba zaliti obe, je hotel še vode. Medtem ko sem točila vodo v kanglico, sem mu razlagala, da bo zdaj zalil pa še drugo. Je rekel: "Jaaa." 
Moja napaka je bila, da sem mu kar zaupala in nisem pogledala kaj sploh dela, ker je v tistem mojo pozornost zamotil mali Ž.


In tako je bila dodatne porcije vode deležna prva posodica. Mi je pa veliki Ž potem vsaj pomagal pobrisati in pospraviti.
Potem smo opazovali, kako božično žito raste. Že čez nekaj dni je pokazal, da bo zelo lepo krasil naše jaslice.

Adventni čas smo si polepšali tudi s peko piškotov in izdelavo voščilnic
Skoraj vsak večer smo molili ob adventnem venčku. Veliki Ž je že lepo sodeloval pri molitvi in komaj čakal, da bo na koncu lahko ugasnil svečke.


Nekaj dni pred božičem sta veliki Ž in J postavila mizico za jaslice. Ker je oči uporabljal kladivo in so bile samo klešče proste... no, tudi z njimi se da tolči. :) 


Naslednji dan smo šli nabirat mah (hvala letošnji zimi, da smo tudi "zamudniki" lahko tik pred zdajci nabrali mah)


Veliko bolj kot nabiranje mahu, je velikega Ž-ja zanimalo plezanje po skalah. Longeta ga pri tem sploh ni ovirala. :)

Tako, mah in mizica sta bila pripravljena, zato je bil že čas, da se končno lotimo jaslic. Jaz sem kuhala večerjo, maledva sta spala, J pa je postavil čudovito osnovo za jaslice.


Po popoldanskem spancu pa je velikega Ž-ja čakal zame najlepši čas božiča. Okraševanje smrekice in postavljanje jaslic. 
Sama sem velik tradicionalist. Tako smo pač mogli postaviti jelko pa čeprav umetno (iglice, ki bi odpadale iz prave jelke bi nas lahko spravile ob pamet - ene bolj druge manj), na katero se lahko obesi lučke in okraske. Čeprav nimamo veliko prostora, in moram jelko zdaj vsakič ko hočem vzeti kaj iz omare, prestavljati, nisem mogla iz svoje kože. 
Večina okraskov je mojih lanskoletnih. Letos sva z velikim Ž-jem dodala le nekaj okraskov iz slanega testa.


Potem je veliki Ž pregledal vse figure.


Šele, ko je vsako dodobra spoznal, pa jih je z manjšo pomočjo postavil na svoje mesto.


Veliki Ž vsako jutro poskrbi, da so lučke prižgane. Ovčke gredo vsake toliko na sprehod, vsakič pa pove, da gredo gledat Jezusa. 
Potem smo skupaj z babico in dedkom blagoslovili hišo. Veliki Ž je veselo vsako sobo poškropil z blagoslovljeno vodo. Po molitvi smo imeli božično večerjo in po večerji smo se odpravili k otroški polnočnici. Bilo je čudovito, čarobno! :)

Današnja objava je malo daljša. Ups... me je kar zaneslo. Pa naj bo, ker je najverjetneje zadnja letošnja.

Vsem želim čim lepše praznovanje novega leta. In naj čarobnost božiča še dolgo ostane v vaših domovih in srcih.

Srečno 2015!

1 komentar:

  1. Kako lepo :) Kajfež je zakon :) Lep preostanek praznikov vam želim ...

    OdgovoriIzbriši